Toepassingskaarten
Toepassingskaart 2: Interview met de mentor
SFEER
1. Ben je tevreden over de sfeer in jouw groep?
Over het algemeen wel. Soms zijn er ook wel momenten waarbij ik denk dat er een paar zijn die de sfeer wat minder kunnen maken. Over het algemeen heb ik het idee dat er wel een fijne sfeer hangt.
2. Waarop baseer je dit...
>>
———
Toepassingskaart 3: Groepsplannen en individuele handelingsplannen
Individueel handelingsplan
Persoonlijke gegevens
Vakgebied / sociaal-emotioneel
Beginsituatie
Doelstelling
Sterke kanten
Risicofactoren
Inhoud (leerstof en leermiddelen)
Materiaal
Methodiek
Organisatie
Betrokkenen
Evaluatie
Groepsplan
Het groepsplan vormt de kern voor de...
>>
———
Toepassingskaart 4: Oudergesprekken
Toevallige gesprekken
Wat heb je gezien/gehoord?
Mijn mentor staat open voor toevallige gesprekken, ze staat deouders netjes te woord en heeft een leuk contact met de ouders. Iedere ochtend staat zij bij de deur om de leerlingen te ontvangen en heeft hierdoor ook veel contact met de ouders die...
>>
———
Toepassingskaart 5: Afstemmen in taaksituaties
Lesvoorbereiding volgens het MODEL ACTIVERENDE DIRECTE INSTRUCTIE
Leerkracht: Y
Groep: 6
Persoonlijke aandachtspunten: Ik activeer en motiveer de leerlingen
Verantwoording van de...
>>
———
Toepassingskaart 6: Observatie leerprobleem (tijdsteekproef)
Voor mijn observatie heb ik gekozen voor Jan. Jan is een jongen uit groep 6. Jan is een jongen die zodra hij zelfstandig bezig is, hij het al snel opgeeft. Aks hij er even niet meer uitkomt, geeft hij liever op, dan dat hij een oplossing hiervoor zoekt.
Op dinsdag 6 maart 2012 heb ik een...
>>
———
Toepassingskaart 7: Opstellen van individueel handelingsplan
Bij rekenen wordt er niet gewerkt met een individueel handelingsplan, maar met een groepsplan gericht op HGW. Zie toepassingskaart 3. Waarin ik een groepsplan heb opgesteld voor de leerlingen. Hieronder een handelingsplan voor het onderdeel taal
>>
———